fbpx

Goed voor jezelf zorgen is iets wat er bij iedereen af en toe wel eens inschiet, snappen we. Maar zodra je voor twee moet zorgen, wordt het ineens een stuk belangrijker. Als mommy-to-be wil je natuurlijk niets liever dan gezond zwanger zijn, maar hoe doe je dat? Wij geven je tips.

 

Let goed op je weerstand

Tijdens en na de zwangerschap komt je weerstand onder druk te staan door de vele veranderingen in je lichaam. Hierdoor heb je als zwangere vrouw meer kans om virussen en verkoudheidjes op te lopen. Zorg er daarom voor dat je genoeg vitamines binnenkrijgt. Onze zwangerschapsbox bevat alle essentiële vitaminen en mineralen die jij en je kleintje nodig hebben voor, tijdens en na de zwangerschap.

 

Zorg voor voldoende slaap

Net iets vaker moe dan normaal? Logisch, want je energie wordt ineens dubbel zoveel verbruikt. Meer slaap is daarom essentieel als er een kleintje op komst is. (En ook wel fijn gezien de situatie die je tegemoet gaat na die negen maanden) Uit onderzoek blijkt zelfs dat een zwangere vrouw tot wel 10 uur kan slapen. En dat is maar goed ook, want een goede nachtrust en regelmatig slaappatroon bevorderen het immuunsysteem en een goede bloeddoorstroom in de placenta.

 

Volg regelmatig een (aangepaste) sportles

In beweging blijven is goed voor jou en de baby. Het verbetert je uithoudingsvermogen en bloedsomloop. Klinkt goed, maar als zwangere vrouw heb je niet altijd even veel energie om jezelf naar de sportschool te slepen. Zorg daarom dat je sportlessen uitkiest die je leuk vindt en je lichaam op dat moment aan kan. Push jezelf niet te veel en houd er rekening mee dat je je buik- en bekkenbodemspieren zo min mogelijk belast. Hulp nodig? Veel sport- en yogascholen bieden speciale lessen voor zwangere vrouwen aan. Ook zwemmen is een fijne sport om gezond zwanger te blijven.

 

Luister naar je lichaam

Zin in een tweede portie bij het avondeten? Wil je vandaag echt even niet de bank af? Of sla je die sportles vandaag toch over? Geen probleem. Luister naar je lichaam en doe waar jij je goed bij voelt. En nee, dat betekent niet elke dag eten voor twee of negen maanden lang onder de wol liggen, maar zo nu en dan mag dat heus wel. Want hé, ook dat is gezond zwanger zijn.

 

Zorg dat je voldoende vitaminen en mineralen binnenkrijgt

De juiste voeding is niet alleen belangrijk om je weerstand op peil te houden, maar ook voor extra energie en een gezonde groei van je baby. Belangrijke vitamines tijdens de zwangerschap zijn foliumzuur, vitamine C, vitamine D, magnesium en ijzer. Onze zwangerschapsbox bevat 15 sappen met al deze vitamines, speciaal om jou gezond zwanger te laten zijn.

 

Speciaal voor alle mommies (to be)

De zwangerschapsbox bevat alle ingrediënten die je als zwangere vrouw extra goed kunt gebruiken. Om het je allemaal net iets makkelijker te maken ontvang je ook een e-book bij de bevestiging van je bestelling in de webshop met alle informatie die je nodig hebt over de box en zwanger zijn. Zo krijg je een 3 weken schema, voedingstips en tips om fit je zwangerschap door te komen. Meer weten? Alle informatie over deze box vind je hier.